Nejvíce spálených kalorií si vysloužíte díky klikům

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak v posilovně spálit nejvíc kalorií? Věřte nebo ne, ale nejlépe toho docílíme díky klikům. Ať už zvolíme „dámskou” nebo „pánskou verzi” kliku, vždy je ale musíme provádět pořádně.   „U poctivých kliků není ani tak stěžejní jejich počet, jako čistota provedení. Ruce bychom měli mít přímo pod rameny, trup, zadek a břicho v jedné rovině. Lidi ale mají sklon často kliky šidit,” vysvětluje fitness trenér Jakub.

To je ten důvod, proč se kliky zařazují téměř do všech sérií cvičení včetně power jógy nebo pilates. Díky poctivé várce kliků můžete totiž zhubnout 0,406 kilokalorií za minutu, což je jedno z těch vyšších čísel tabulek. „Svým klientům vždycky doporučuju dělat kliky po několika sériích, potom je proložíme třeba výpady a sérii dokončíme,” říká trenér Jakub o klasickém cviku, při kterém zatěžujeme hlavně prsní svalstvo a bicepsy, ale v menší míře i břišní svalstvo nebo deltové svaly.

Na spalování kalorií prostřednictvím kliků má také vliv pravidelný dech. „Při pohybu dolů by se měl člověk nadechovat a směrem nahoru vydechovat, to si většina lidí plete,” popisuje dále Jakub. V průměru se pak dá za hodinu spálit až 1 461 kilokalorií. Dalším sportem, který je silný v počtu spálených kalorií, je třeba squash (576 kcal/h), plavání (586 kcal/h) nebo klasické skákání přes švihadlo (723 kcal/h).

Hubněte vším, co děláte

I když to zní trochu alibisticky, kalorie ve skutečnosti pálíme i takovou činností, jakou je úklid (160 kcal/h) nebo žehlení (205 kcal/h). Také samozřejmě spalujeme prostřednictvím chůze a co se týká běhu, tak ten je nejefektivnější třeba do schodů. Můžeme při něm v průměru přijít až o 842 kilokalorií za hodinu.               „Na běžeckém páse je to zhruba 700 kilokalorií v hodině, ale také samozřejmě záleží na rychlosti a sklonu běhu. Naopak při chůzi běžně spalujeme tak přes sto kilokalorií. Občas se vyplatí jít někam pěšky nebo si vyběhnout schody,” pokračuje Jakub.

Výpočet přesně spálených kalorií však musí být brán také v souvislosti s tělesnou vahou. Čísla spálená za hodinu jsou vždy vypočítávána cca na 60 kilogramového jedince. Je proto potřeba spalování přizpůsobit i intenzivitu a délku pohybu. A jaké další sporty jsou ke zbavování se kalorií nejeefektivnější? Tak třeba aerobik, basketbal nebo horolezecká stěna. Na léto pohyb jako dělaný.