Na vlastní kůži: objevte výhody cvičení se závažím při lekci BODYPUMP

Při Les Mills BODYPUMP hraje hlavní roli závaží a velká činka. I když se může zdát, že je lekce jenom o posilování rukou, není to tak docela pravda. Zvedání závaží má totiž pohyb hlavně zefektivnit a během jedné hodiny můžete spálit až 600 kalorií. Nezáleží na tom, s jakým závažím začnete, důležité je spíš dělat cviky pořádně. Jakožto začátečník jsem při své první lekci sáhla po kilové a dvou a půl kilové zátěži s tím, že si je budu střídat. Začali jsme klasickými dřepy s tyčí na ramenou. To ještě docela šlo.

Horší bylo, když jsme se přesunuli na step, kde jsme vleže posilovali hrudník. V rukou jsem přeci jenom trochu slabší, a tak jsem svaly po patnácti minutách už opravdu cítila. Nakonec jsem to ale vzdávat nemusela, nějak jsem si na pohyb zvykla a litovala jsem až druhý den, kdy bylo předchozí cvičení přeci jen trochu znát.  Ale tak to má přeci být, že?

Další část hodiny byla orientovaná na záda. Užili jsme si u ní přítahy a nadhozy činky vestoje, takže jsme aspoň kompenzovali předchozí cvičení. Přes posilování bicepsu a tricepsu jsme přešli k výpadům s činkou. To už jsem si závaží nepřidávala, a naopak jsem zůstala u toho nejlehčího. Ramena jsou po nějaké době pod zátěží přeci jenom trochu cítit. Ke konci lekce jsme pak procvičili i ramena a břišní svalstvo.

Správně volená posilovna

Na této lekci je podle mě nejlepší, že je to prostě správně prováděné posilování. Mnoho lidí, kteří chodí cvičit na vlastní pěst nemají se závažím a použitím činek takové zkušenosti, a proto je tohle cvičení ideální způsob, jak začít. Nemůžete zkrátka šlápnout vedle. A co je ještě lepší, je to lekce vhodná pro ženy. Zatímco se do hloučku nabušených chlapů na bench-press většinou neodvážíme, tady je vše povoleno.

Výsledky jsou navíc viditelné velmi brzy. Již po pár lekcích zvládnete přejít k těžšímu závaží a také zjistíte, že máte stabilnější držení těla. Hodina je navíc soustředěná na pomalé cviky, takže se nemusíte bát, že byste nějakým zbrklým pohybem přišli k úrazu. Když jsem se ptala trenéra, jak často by bylo dobré lekci navštěvovat, doporučil mi ze začátku dvakrát týdně. Za mě ideální cvičení. Zapotíte se, to sice jo, ale je to pohodově strávená hodinka, která vás bude prostě bavit.